به گزارش قدس آنلاین، در حاشیه دیدار مدیران ارشد شبکههای مختلف رسانه ملی با حجت الاسلام والمسلمین مروی تولیت آستان قدس رضوی که امروز پنجشنبه ۲۷ شهریورماه در تالار ولایت حرم مطهر رضوی انجام شد، از پوستر نخستین جشنواره رسانهای امام رضا(ع) رونمایی شد.
مهدی خیرجو رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در این دیدار ضمن عرض تسلیت ایام سوگواری ماه محرم گفت: امیدواریم برگزاری این دست گردهماییهای رسانهای در آینده نیز تداوم داشته باشد و موجب تقویت همکاریهای دوجانبه میان آستان قدس رضوی و رسانه ملی در جهت ترویج معارف رضوی شود.
وی با تقدیر از خدمات و ارتباطات متقابل مدیر شبکه قرآن و معارف سیما با مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی در دهه اول محرم، بیان کرد: با همکاریهای صورت گرفته، در ایام شیوع کرونا و محدودیت زیارت، بیش از ۱۰۰ هزار دقیقه برنامه از حرم مطهر رضوی در شبکههای مختلف صداوسیما پخش شد.
خیرجو با اعلام اینکه در ایام شیوع کرونا و ایجاد محدودیت در زیارت، روزانه ۱۳ ساعت آنتن صداوسیما از حرم مطهر امام رضا(ع) پخش برنامه داشته است، اظهار کرد: در دهه اول محرم نیز با افزایش ۳۰ درصدی ظرفیت تولید و پخش، حدود ۱۹۵ ساعت برنامه تلویزیونی از حرم مطهر حضرت ثامن الحجج(ع) پخش شده که روزانه قریب ۲۰ ساعت آنتن در اختیار برنامههای متنوع حرم مطهر و تولیدات آستان قدس بوده است.
وی همچنین اضافه کرد: در بخشهای مختلف خبری نیز ۳۸۲ دقیقه برنامههای آستان قدس رضوی پوشش داده شد که رقم قابل ملاحظهای است. از طرفی، ۶۶۰ دقیقه برنامه تولیدی از شبکه جهانی امام رضا(ع) نیز در شبکههای سراسری سیما و بستر فضای مجازی پخش و منتشر شده است.
جذب ۱۴ میلیون مخاطب در تکیه مجازی امام رضا(ع)
رئیس مرکز ارتباطات و رسانه آستان قدس رضوی ادامه داد: امسال با وجود محدودیتهای ناشی از شیوع بیماری کرونا و محرومیت مردم از تشرف به شهر مشهد و زیارت حرم مطهر حضرت رضا(ع)، با برنامهریزی و هماهنگیهای صورت گرفته، تکیه مجازی امام رضا(ع) با مشارکت نرمافزارهای فعال بر بستر فضای مجازی از جمله روبیکا، آپارات و گپ و تبلیغات در برنامههای تلویزیونی، در دهه اول محرم روزانه یک میلیون و ۱۰۰ هزار و در مجموع ۱۴ میلیون مخاطب را جذب کرده است.
وی تکیه مجازی امام رضا(ع) را بزرگترین تکیه مجازی کشور خواند و با اشاره به این فراز از بیانات رهبر معظم انقلاب که «جنگ نرم همهجانبهی دشمن، امروز قابل انکار نیست. با اینحال، برخی آن را انکار می کنند و این خود نیز بخشی از جنگ نرم است.» عنوان کرد: آستان قدس رضوی قدرت نرم جمهوری اسلامی و جهان تشیع است که میتواند در دوران تهاجم فرهنگی و جنگ نرم تحمیلی دشمنان نقشآفرین باشد.
خیرجو ابراز کرد: آستان قدس رضوی گنجینه و ظرفیت بینظیری از محتوا را در بخشهای مختلف از جمله بنیاد پژوهشهای اسلامی، معاونت علمی و فرهنگی و معاونت تبلیغات اسلامی در اختیار دارد که امید است با مشارکت رسانه ملی این ظرفیت ها فرآوری و رسانهای و با زبان هنر به جامعه منتقل شود.
وی با تأکید بر اینکه بخشی از تولید ویژهبرنامههای رسانهای ایام اربعین و دهه آخر صفر میتواند با تمرکز بر زندگی حضرت رضا(ع) اختصاص یابد، افزود: درخواست ما از رسانه ملی این است که زندگی حضرت رضا(ع) از این طریق برای مردم تبیین و روشن شود.
این مقام مسئول در آستان قدس با اشاره به فرازی از سخن رهبر معظم انقلاب در خصوص پیام زندگی پر ماجرای حضرت رضا(ع) که آن را مبارزه دائمی خستگیناپذیر بیان فرمودهاند، عنوان کرد: در شرایطی که تحریمها و توطئههای دشمنان، دشواریهای اقتصادی را برای مردم ایجاد کرده است، آموزههای حیات بخش زندگی امام رضا(ع) میتواند برای جامعه ما راهگشا باشد و این مهم با همکاری دو سویه آستان قدس رضوی و رسانه ملی و از مسیر ابزار هنر میتواند محقق شود.
خیرجو همچنین با اشاره به برگزاری نخستین دوره جشنواره رسانهای امام رضا(ع)، این جشنواره را گامی در راستای توسعه وقف و نذر رسانهای دانست و اعتلای سطح کمی و کیفی و ارج نهادن به آفرینشهای بدیع، خلاق، هنرمندانه و اثرگذار رسانهای با موضوعات معارف رضوی، بازخوانی مفاهیم بنیادین در پیوند با سیرة رضوی و حمایت از پدیدآورندگان آثار رسانهای رضوی را از جمله نیات و اهداف برگزاری این جشنواره برشمرد.
منبع: آستان نیوز
انتهای پیام/
نظر شما